Friday 6 June 2014

STREEEESSSS....BENCINYA.....

Stress....??

Mesti kita pernah mengalaminyakan..betul tak? Hari ini sue nak share cara menangani stress ini... Jangan pandang mudah yer stress ni..sebab punca penyakit pada masa kini ialah berpunca daripada stress yang tidak dapat di tangani dengan baik...Jemput baca ye kawan-kawan..

 BILA IBU TIDAK GEMBIRA, SEMUA ORANG AKAN SEDIH.
  = Biasanya masalah ini berpunca daripada bebanan tugas yang dibawa balik dari pejabat dan tempat kerja. Oleh itu, mood kita tidak menentu. yang lebih menyedihkan apabila anak dan suami menjadi mangsa moody kita tu. Jadi seisi keluarga pon berasa sedih. Jika ada anak yang dah pandai bercakap, dia kadangkala mengadu dan menunjukkan protesnya..

Cara Menangani
 = Bertenang dan listkan keutamaaan kerja. Jika boleh, siapkan kerja di pejabat dan jangan membawa balik kerja di rumah. Jangan lupa tarikh nafas dan lepaskan...Berikan masa untuk anak-anak terutamanya hari cuti. silencekan gajet anda dan berikan masa berharga itu untuk anak-anak. raikan mereka dan bermain bersama mereka. top up masa bersama mereka..

Selain itu, ibu-ibu boleh mengambil vitamin B.Vitamin b mampu menjadi penenang kepada anda. Vitamin ini juga berfungsi bagi mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan.



Nak tahu lagi tentang Vitamin B ni..nantikan entri sue akan datang..

BERMINAT MENCUBA VITAMIN INI..DAN INGIN BERKONGSI CERITA BERSAMA SUE..JUST PM SUE 0125997529. INSYAALLAH INI MUNGKIN PENAWAR BAGI ANDA

Terima kasih kerana menbaca entri ini. Salam kasih sayang dr sue untuk rakan pembaca. =)



No comments:

Post a Comment