Friday 6 June 2014

REFLEKSI DIRI MAMA!, CUKUPKAH LAYANAN MAMA UNTUKMU SAYANG?

" Pernahkan ibu-ibu meminta maaf kepada anak-anak?,inilah soalan yang sue pernah dengar deripada Prof Dr Muhaya. Dalam hati sue, kenapa perlu meminta maaf daripada anak?Apakah yang kita pernah membuat kesalahan kepada mereka?

jawapannya Ya....banyak dan sangat banyak...

Jom baca kat sini. Ini mungkin terjadi dalam diri kita...

Menurut The Global Spirit of Childhood, ibu bapa di Malaysia mengatakan kesibukan bekerja adalah penghalang masa berkualiti bersama anak-anak. Jadi, ambil nafas, kemudian, lepaskan dan refleksi diri anda dan kenangilah masa yang berkualiti seperti di bawah.

1. KETIKA MEREKA MASIH BAYI

Bayi sangat menyenangkan, dengan anggota badan mereka yang kecil, mama boleh bermain-main dengan jarinya dan nikmati pergerakan serta senyuman yang spontan. Dengan mendukungya, cuba perhatikan matanya dan bercakap dengannya dengan bahasa bayi. Jadi, Mama akan merasakan anak-anak adalah anugerah yang tidak ternilai.


2.KETIKA MEREKA KANAK-KANAK

Ini masa emas bagi mereka. Ketika inilah otak bayi seperti span, cepat meniru perbuatan yang dekat dengan mereka. Dengan mendekati mereka dengan bernyanyi, bermain permainan kesukaan dan perlahan-lahan memberi mereka tanggungjawab. Sedikit sentuhan dan pelukan mampu mengeratkan anda. 

3. KETIKA MEREKA DI PRA SEKOLAH

Ya. mereka sedang membesar, dikenalkan dengan pelbagai cerita seperti upin dan ipin, cerita Sang Kancil dan Buaya dan lain-lain. Jadi, ini lah peluang mama menjadi guru dirumah. Mama membaca buku bersama anak. Memang seronok. Ini akan memberi inspirasi kepada anak-anak supaya lebih yakin dan percaya pada diri sendiri. Terapkan unsur-unsur pengajaran yang terdapat dalam cerita tersebut.


4. KETIKA MEREKA BERADA DI SEKOLAH RENDAH

Pada masa ini, anak-anak mempunyai ramai kawan dan banyak ceriat yang didengari. Jadi, kita rapatkan hubungan dengan mendengar masalah dan cuba menyelesaikannya. Selain itu, boleh cuba resepi baru bersama anak dan bermain kuiz atau teka silangkata bersama.


Selain itu, mama boleh memberikan nutrisi tambahan kepada anak-anak. Antaranya ialah 

OMEGA GUARD: Berfungsi memberikan DHA tambahan yang meningkatkan perkembangan otak .

MEALSHAKE : Menyediakan nutrisi yang lengkap uantuk perkembangan anak-anak. Sesuai diajadikan minuman semasa breakfast. Lebih sedap jika diminum bersama bijirin. Sesuai untuk anak yang mengalami masalah kurang selera makan, selalu demam dan sembelit. 

VITAMIN C 100mg CHEWEBLE : 1 biji vitamin c ini membekalkan 100mg vitamin c yang diperlukan oleh anak-anak. Sangat sedap dan boleh dikunyah bila-bila masa. Bagus untuk meingkatkan antibodi anak-anak supaya tidak diserang penyakit..

BERIKAN YANG TERBAIK UNTUK PERMATA HATI ANDA KERANA MEREKA TERLALU BERHARGA

SET KANAK-KANAK SHAKLEE



INGIN MENGETAHUI LEBIH LANJUT

HUBUNGI
SUE 012 5997529

PENGHANTARAN
KUBANG KERIAN, KOTA BHARU, NILAMPURI, TUNJUNG, MULONG DAN PASIR TUMBOH

No comments:

Post a Comment