Sunday 15 September 2013

RAYA 2013~ PUTRAJAYA~ALOR SETAR~BEIJING


 Lama dh cik Sue tak menulis entry. kali ni ni nk berkongsi cerita tentang raya kali ini. Kali ini beraya di Putrajaya. Umah mertua Cik Sue..Suasana happy di samping adik adik ipar yang sangat happy..best.. Malam saya pertama tu terus balik ke Kedah. Rasa raya di Kedah pulak. X boleh nk digambarkan sebanrnya sebab ni tahun ke 2 cik Sue beraya tanpa ayah. Sedih n sunyi sangat bila ayah tiada. Hanya mak menemani kami di Kedah. 


Seterusnya hari raya ke 4 cik Sue dah ke Putrajaya semula sebab ada hal sikit dengan pemaju perumahan. Sibuk sangat..Aduh mmg x beraya mana lah. Keesokkan harinya sibuk dengan persiapan untuk fly ke Beijing.
Alhamdulillah. penerbangan ke Beijing mengambil masa 6 jam. Kami tiba di Beijing Capital Airport dalam pukul 1 pagi. Penat yang teramat-amat. Kesian pada si comel2 saya tu. Letihnya..


ni sedikit coretan dari sana. Cik Sue memang x sempat nk amik gambar. kalam kabut dengan 3 anak dara yang comel tu. masing-masing ada karenahnya. Ape yang best kat sana, 3 si comel cik Sue ni dh jadi macam artis. sbb semua org excited dengan baby. Untuk pengetahuan semua, kat sana memang susah sangat nk jumpa baby. Disebabkan rakyat cina yang terlalu ramai, maka kerajaan China menghadkan bilangan anak. Setiap pasangan hanya boleh melahirkan seorang anak. Jika anak pertama lelaki, maka cukuplah anak mereka. Sekiranya perempuan, boleh lah bersalin sekali lagi. Namun paling maxsimum pon 2 orang . 

Yang best lagi kat China ni, bila tgok design bangunan die. Canggih dan cantik. Memang lah kan..tiudak di nafikan, China merupakan negara pertama kan dalam ekonominya..menggunakan Bahasa mereka sendiri..mereka mampu melakukannya..Hebat..

ok..nnti cik sue share lagi...tgok pict atas tu...hubby mithali membancuh susu di Great Wall..hehe..terbaik...ok ini percutian sendiri..Insyaallah percutian seterusnya bersama Shaklee pulak...Insyaallah..

No comments:

Post a Comment