Wednesday 6 March 2013

KALSIUM OH KALSIUM..





Masih teringat kisah saya setahun yang lalu ketika mengandungkan si hana dan hani..bulan ke 7 kandungan pada waktu itu..tiba-tiba gigi saya ras pecah .Separuh  daripada gigi geraham bawah saya telah pecah..aduh..sakit yang teramat sangat...selepas saya berkahwin, saya jarang menjalani rawatan gigi..sebelum tu ketika belajar ini universiti,saya memang akan pergi rawatan gigi setiap 6 bulan sebab ianya percuma..slalulah gigi saya di cuci..

Tetiba saya teringat pesan kawan-kawan, time mangandung mana boleh cabut gigi or tamapl gigi..aduh..macm mana..saya terlalu sakit hingga saya amik MC hari tu..Selepas subuh, saya dh ready untuk ke klinik wlaupun apa juga org ckp..Pukul 8 pg terus ke klinik..kebetulan ada satu klinik gigi baru buka di tempat saya ketika itu..Apa lagi..abih gigi saya dicuci dan ditampal gigi yang pecah tu.terbang duit saya rm350..x pasal2 je sakit...doc cakap disebabkan saya mengandung ank kembar, saya memerlukan lebih kalsium untuk pembinaan tulang si comel sya..jadi, apabila x cukup kalsium..kalsium daripada ibu akan diambil..so, doc suruh amik pil kalsium..sebenarnya ada..tp saya jarang mkn..heheh..dh sakit baru tau..padan muka...pas tu sy amik sehingga skrg..sbb sy mmg mls nk bncuh susu..heheh..skrg lagi mudah sebab ada Shaklee yang banyak membantu saya...jom tgok sape yang perlukan Osteomatrix



SIAPA PERLUKAN OSTEMATRIX?

1. Mereka yang sering lenguh, kebas, sakit pinggang, sakit sendi, gigi/tulang reput

2. Mereka yang sering menghadapi masalah period pain ketika menstruasi, mengalami simptom PMS, untuk penjagaan dalaman wanita

3. Mereka yang sering stress, sakit kepala, migrain, sukar tidur, keletihan

4. Ibu-ibu mengandung yang sering mengalami kekejangan, sembelit

5. Ibu-ibu menyusu, lebih-lebih lagi apabila anak lambat tumbuh gigi

NOTAHATI: Jika anda alergi bahan tenusu, tak lalu nak minum susu, anda WAJIB dapatkan OsteMatrix untuk memenuhi keperluan kalsium harian!

No comments:

Post a Comment